OKAY ERGİL FOLK DÖRTLÜSÜ

Orta ikide okurken yarı zamanlı olarak konservatuarın kontrbas bölümünde eğitim gören Okay Ergil’in yardımcı çalgısı piyanoydu. Birkaç yıl sonra genç bir müzisyen olarak kurduğu Gölgeler grubuyla (Okay Ergil: piyano, Ali Düzgün: davul, Fuat Türkelman: gitar, Tevfik: vokal, Ethem Bilginer: vokal) okul konserlerine çıkmış, filmlerden önce sinemalarda program yapmış, lokallerde çalmış ve Ankara’da 1960’da düzenlenen Türkiye Vokal Grupları Yarışması’nda üçüncülük kazanmıştı.

Konservatuarda polifonik müzik eğitimi alan Okay Ergil, çok sesli işler üretmeye yönelmiş, folk denemelerine girişmişti.

Altın Mikrofon’un ilk kez düzenleneceği 1965’de, yarışmaya iki ay kala Mualla Saylık (vokal), Okay Ergil (gitar), Erkan Mörel (gitar), Ahmet İkiz (gitar) bir araya gelmiş ve ‘altın rüyalar’ anlamına gelen Grup Sonya Dores’i kurmuştu.

Mörel’le İkiz, Okay Ergil’in Vefa Lisesi’nden arkadaşlarıydı; Mualla Saylık ise ünlü Rus lokantası Rejans’ta şarkı söylemekteydi.

Gemiciler parçasıyla Altın Mikrofon’da finale kalan grup dereceye giremedi ama, Hürriyet gazetesinin finalistlere plak yapma şartnamesinden yararlanarak ilk 45’likleri Gemiciler/Espanola’yı çıkarttı. Ardından da Ay Dolana/Halimem 45’liği (1965) geldi.

1966’da Altın Mikrofon’a Kömür Gözlüm’le katılıp finale kalamayan Sonya Dores’i dağıtan Okay Ergil (banço, gitar) arkadaşları Ahmet Erbay (gitar), Gül Özgen (vokal, alto partisyonlar), Adnan Erokan’la (gitar) ‘Okay Ergil Folk Dörtlüsü’nü kurdu.

Işık Öztürk’ün de yer aldığı gruba Kanada’ya giden Erokan’ın yerine Galip Niya geldi. Çok yönlü müzisyen Niya gruba yeni hava getirmişti.

Uzun süre İstanbul Radyosu’nda program yapan grup, Latin Amerika Halk şarkılarının yanında Türk Halk müziği örneklerini İspanyol gırtlağıyla dört ses yorumlamayı denemişti…

Okay Ergil Folk Dörtlüsü TRT’nin gözde topluluklarından biri olmuştu. Türkiye Radyo Televizyon Kurumu zaman içinde İstanbul İl Radyosu’nun, TRT-2 istasyonunun, Ankara Televizyonu’nun, İstanbul Televizyonu’nun açılışlarını hep Okay Ergil Folk Dörtlüsü’yle gerçekleştirmişti.

1974’de dörtlünün dağılmasından sonra Ergil, ‘Okay Ergil Üçlüsü’ adıyla kızları Dolay ve Marmara ile konserler verdi, İstanbul Devlet Tiyatrosu’nda sergilenen Odissinbad (yön: Faik Ertener) oyununun müziklerini yazdı, televizyon programlarına çıktı. Okay Ergil, Ocak 2020’de yaşamını yitirdi.

45’LİK: Sangre Que Me Grita/Estremecete (1968), Köylü Kıza Övgü-Yaz Geceleri Bu Beldede Aşk Böyle Başlar (1969), Dargın mısın Gülüm Bana?/Dol Karabakır (1970), Avşar İlleri-Suna Boylu Gelin (1972), Kömür Gözlüm/Zeynep (1972), Evreşe Yolları/Mehmet Misto (1973).

error: Content is protected !!