Mesut Aytunca ile Erol Bilem, Gökçen Kaynatan’ın grubundan ayrılarak, soyadı sonradan Erenus olacak Bilgesu Duru’ya radyo programlarında eşlik etmişti. Bir sınavın ardından radyoda program yapma hakkını Duru kazanmıştı ve Duru’nun adıyla radyoda çalabiliyorlardı.
İngiliz Shadows grubuna öykünen topluluk, sahnede çeşitli ışık oyunlarıyla siluetlerini de gösteriyordu. 1965’de Siluetler adını almışlar ve birkaç yıl sonra ortaya çıkacak Anadolu popla, bir önceki dönem Beat grupları arasında köprü olmuşlardı.
Özensiz şarkı sözlerinin müziği zedelediği gerekçesiyle parçaların büyük bölümünü enstrümantal icra etmeleri Siluetler’in en belirgin özelliğiydi.
Mesut Aytunca (gitar), Muzaffer Güler (vokal), Erol Bilem (gitar), Koray Yılmaz (davul), Berç Kürkçü (bas gitar) 1965’de Robert Kolej’in son kez düzenlediği 3. Boğaziçi Festivali’nde folk düzenlemesi dalında Üsküdar parçasıyla üçüncülük kazanmıştı.
Sıra, aynı yıl Hürriyet’in ilk kez gerçekleştireceği Altın Mikrofon yarışmasına gelmişti. Mesut Aytunca (solo gitar), Erol Bilem (bas gitar), Ataç Oral (ritm gitar), Feyzi Tarıman (ritm gitar), Aybars (vokal), Koral Yılmaz’lı (davul) kadroyla Siluetler, Kaşık Havası’nın düzenlemesiyle finale yükselmiş ve halk oyuyla üçüncü seçilmişti. Yarışma şartnamesi gereğince Kaşık Havası 45’lik halinde çıkarılırken arka yüze Sis şarkısı koyulmuştu.
Siluetler 1965’in sonbaharında Sadık Bütünley (vokal), Sabi Halevi (vokal), Mesut Aytunca (gitar), Erol Bilem (bas gitar), Göktuğ Vensurel (gitar), Koral Yılmaz’lı (davul) kadroyla, Batı’daki ‘folku modernleştirme akımı’nın uzantısı olarak türkülere ve anonim parçalara yönelmişti. Öykünme müzikle sınırlı kalmamış, kitch elbiselerle, uzun saçlarla, çeşitli aksesuarlarla da onlara benzemişlerdi.
1966’daki Altın Mikrofon Yarışması’na Siluetler grubu Mesut Aytunca, Erol Bilem (bas gitar), Rasim Ulusman (ritm gitar, vokal), Metin Alatlı (org), Mehmet Dirisu (ritm gitar), Aydın Daruga’dan (davul) oluşan ekiple katılmış ve hoş swinge dönüşmüş halay ‘Lorke Lorke’yle birinciliği kazanmıştı. Bu şarkı, B yüzü’ne ‘Dede Efendi 66’ koyularak 45’lik halinde yayınlanmıştı…
1967’nin başında Mesut Aytunca, Nejat Özyılmaz ile davulcu Aydın Daruga’nın yanına Meteorlar’dan Murat Ses (org) ile Aziz Azmet (ritm gitar) gelmiş, bu kadro Eylül 1967’de grubun ilk uzunçalarına imza atmıştı.
Bir süre sonra, aradıklarını bulamadıklarını söyleyerek Aziz Azmet, Murat Ses ile Nejat Özyılmaz ayrılmış, grup yoluna Başaran (bas), Kudret Öztoprak (org), Aydın Daruga’yla (davul) devam etmişti.
Siluetler, eski başarılardan uzak olsa da 1969’da gayet iddialı bir slogan dillendirmişti: ‘halka inmek ve onları eğitmek’. Ancak, Aytunca’yla beraber Sermet Somer (org), Engin Demirtaş (bas), Dinamitler’den gelen Turgay Çevik (davul) ile İrfan Başaran’ın (gitar) çaldığı Siluetler eskisi kadar müzikseverleri tatmin edecek işler üretemiyordu. Lorke ile Konya Kabağı’nın yeni yorumları beğenilmemişti. Kısacası Aytunca eski yaratıcılığında ve formunda değildi.1971’in başında bas gitarist Engin Başaran, askerde olan Mesut Aytunca’sız grubu toparlamaya kalkışmıştı. Gelibolu’da vatani görevini yapan Mesut Aytunca da, yörenin gençleriyle kurduğu bir başka Siluetler’le o bölgede sahneye çıkmıştı. Başaran’ın Siluetler’i başarılı olamadan dağılıp gitmişti.
Askerlik sonrası Aytunca grubun hâlâ talep edildiğini düşünüp ‘Mesut Aytunca ve Siluetleri’ adıyla 45’lik Ley Ley Leylo/Bir Dost Bulamadım’ı yayınlamıştı. O günlerdeki kadro Şafak Yüzbaşıgil, Mahmut Aydın, Nihat Örelel, Mustafa Sarışın ile Aytunca’dan oluşmaktaydı.
1973’de Aytunca grubu dağıtarak Kuveyt’e gitmiş, İtalyan orkestrası Rino and Valery’de gitarist, vokalist olarak çalışmaya başlamış, Batı müziğinin yanında Arap ve Hint müziğinden örnekler vermişti.
Bir ara Türkiye’ye gelip Siluetler adıyla son 45’liği Eziliş/Lebuleb’i yayınlamış, plak tutmayınca yine ülke dışına çıkmış, dönünce grubu toparlayıp lokallerde müzik yapmayı sürdürmüştü.
1976’daki kadroda Aytunca’dan başka Celal Uygun (davul), Kaya Nurlu (org, tumba), Engin Demirtaş (bas), İrfan Başaran (ritm gitar, bongo) vardı ve grup, repertuarına eklediği Afrika ezgileriyle ilgi görmeye başlamıştı. Yaz başında düzenledikleri Marmara, Ege, Akdeniz’i kapsayan turne de başarılı geçmişti.
Bir dönem Seren Dosdoğru (davul), Berç Kürkçü (bas gitar), Aybars (vokal), Cantekin (vokal), Teoman Erzurumlu (bas gitar), Birol Soyurgan’ın da (saksafon) yer aldığı Siluetler’in serüveni 32 yaşındaki Mesut Aytunca’nın 27 Mayıs 1976 günü arkadaşının evinde boğazı sıkılmış halde ölü bulunmasıyla sona ermişti.