Çoksesli işlerin peşinden giden ve folk denemeleri yapan, konservatuar çıkışlı Okay Ergil, Altın Mikrofon yarışması öncesi Mualla Saylık (vokal), Erkan Mörel (gitar), Ahmet İkiz’li (gitar) kadroyla ‘altın rüyalar’ anlamına gelen Grup Sonya Dores’i kurdu.
Mörel’le İkiz, Okay Ergil’in Vefa Lisesi’nden arkadaşlarıydı; Mualla Saylık ise ünlü Rus lokantası Rejans’ta şarkı söylemekteydi. Ergil’in birincil amacı, kulağı polifonik müziğe yabancı olan halkı bu türe hazırlamaktı.
İki ay kadar kadar lokallerde müzik yaparak sahne uyumunu geliştirmeye çalışan grup, Gemiciler parçasını Altın Mikrofon’a gönderdi ve finale kaldı. Dereceye girememelerine karşın, finalistlere plak yapma şartnamesiyle ilk 45’likleri Gemiciler/Espanola’yı çıkarttılar. Sonya Dores adını duyan bazı müzikseverler, Altın Mikrofon’da yabancıların da yarıştığını sanmıştı…
Vokalleriyle hem halktan, hem de basından yakın ilgi gören Grup Sonya Dores, ardından Ay Dolana/Halimem 45’liğini (1965) yayınladı.
1966’da Altın Mikrofon’a Kömür Gözlüm’le katılıp bu kez finale kalamayan, bir ara Ertaç ile Yusuf Basmacı’nın da vurmalıları çaldığı Sonya Dores’i dağıtan Okay Ergil (banço, gitar), arkadaşları Ahmet Erbay (gitar), Gül Özgen (vokal, alto partisyonlar), Adnan Erokan’la (gitar ‘Okay Ergil Folk Dörtlüsü’nü kurdu.