Gezginci tiyatroda babasının yanında küçük yaşta davul çalmaya başlayan Vasfi Uçaroğlu 1942’de İzmir Şehir Orkestrası’nda klarnet öğrenmişti. Geçirdiği rahatsızlık sonucu doktorlar nefesli sazları yasaklayınca, Ege Caz Orkestrası’na davulcu olarak profesyonelliğe adım atmıştı.
Celal İnce ile yedi yıl çalışmış ve sırasıyla İsmet Sıral, Nejat Cendeli, İlham Gencer orkestralarında baget salladıktan sonra dörtlüsü ‘Orkestra Hisar’ı kurmuştu.
Orkestrasını dağıtınca İbrahim Solmaz ile Almanya’ya gitmiş, bir yıl sonra bu kez de Müfit Kiper Orkestrası’yla Beyrut’ta müzik yapmıştı.
Türkiye Müzisyenler Sendikası’ndan Muammer Yeşil, Yugoslavya’nın başkenti Belgrad’da düzenlenecek Balkan Melodileri Festivali’nde Türkiye’yi temsil edecek Milli Orkestra’ya Müfit Kiper Orkestrası’nın davulcusu Vasfi Uçaroğlu’nu da davet etmiş, Milli Orkestra’da sıra dışı performans sergilemişti. Uçaroğlu aynı yıl Ankara’da orkestrasını yeniden kurmuş ve ekiple filmlerde de rol almıştı. 1965’in ‘Milli Orkestra’sında davul yine Uçaroğlu’na emanet edilmişti…
Vasfi Uçaroğlu Orkestrası’nın 1966 kadrosunda, 1969’a kadar birlikte çalışacağı, ‘Samanyolu’ şarkısıyla ünlenmiş Berkant vokal olarak sahneye çıkmıştı. Berkant’ın solo plak kayıtlarında da yer alan orkestrada Turgut Dalar piyano, Nevzat Yalaz saksafon ve org, Erol Sıdal trompet, Erdoğan Serdar bas gitar, Jan Sırapyan gitar, Vasfi Uçaroğlu davul çalmıştı.
Kadroya bir ara Tanju Okan (vokal), Selahattin Tansel (vokal), Ercüment Baturalp (bas gitar), Ali Üstünel (saksafon), Berç Kayhan (bas gitar) katılmıştı.
Kamuran Akkor, Temmuz 1967’de orkestraya vokal olarak girmiş ve üçüncü ayında Uçaroğlu ile evlenmişti. Akkor, evlendiğinin ikinci ayında ise Aşk Eski Bir Yalan şarkısıyla liste başı olup Türkiye çapında ünlenmiş, ardından Dağlar Kızı Reyhan şarkısıyla zirveye yükselmişti. Kamuran Akkor’un yorumuyla on binlerce satmış bu şarkının ve diğer birçok sevilen parçanın düzenlemelerini yazan Turgut Dalar, 1969’da yaşamını yitirene dek orkestranın lokomotif ismi olmuştu…
Kamuran Akkor’la şarkıları söyleyen Berkant’tan sonra kadroya Başar Tamer’i (vokal) ve Faruk Akel’i (saksafon) alan orkestrada bir ara Atınç erkek vokali üstlenmişti.
1972’ye kadar Kamuran Akkor’a eşlik eden Uçaroğlu ve ekibi, o tarihten sonra Berkant’la çalışmaya başlamıştı. Orkestrayla son olarak ‘Çiğdem Der ki/Dane Dane Benleri’ plağını yapan Kamuran Akkor ise Norayr Demirci’nin orkestrasıyla kayıtları sürdürmüştü.
1970’lerin ortalarında sahnelerden çekilen Uçaroğlu’nun renkli kişiliğiyle gündemde kalan, birçok türküye caz yorumu katan orkestrada Ali Çetin (vokal), Feridun Çamlıbel (vokal), Erol Enginer (saksafon), Laki Giordanelli (vokal) gibi müzisyenler de yer almıştı.