Derviş Zaim ilk uzun metraj filmi Tabutta Rövaşata için ZeN grubundan müzik istemişti. Yıl 1996’ydı. ZeN ekibinden bazı isimler film müziği işine sıcak bakmayınca, aralarından Murat Ertel (bağlama, gitar. Ramazan davulu, loop, teyp), Emre Önel (darbuka, tuşlular, zil, vurmalılar, sampler) ile Levent Akman (def, bongo, vurmalılar, kaşık) tek projelik olmak üzere BaBa ZuLa grubunu kurup filme müzik yazmıştı.
Devamında, tiyatro oyunlarına müzik hazırlama ve konser teklifleri artınca, ZenN grubunun yan projesi olarak BaBa ZuLa yola devam etmiş, gelenekselle çağdaşı birleştirme, evrensel bir dil yakalama yolunda kafa yormaya başlamıştı.
Grup, Tabutta Rövaşata’yı takip eden günlerde yayınladığı ikinci albüm ‘Üç Oyundan 17 Müzik’te, Bilsak Tiyatro Atölyesi’nin sahneye koyduğu ‘Kurbağa Öyküleri’, Mutfak Kazaları, Küçük Prens adlı oyunlara yazdığı müzikleri bir araya toplamıştı.
Ahmet Çadırcı’nın Renkli Türkçe filmine de müzik yazan ve bir ara kadroya Okan Özpoyraz’la (vurmalılar, borazan, vokal) Oya Erkaya’yı da (bas gitar, vokal) alan Baba Zula, 2003’de yayınladığı üçüncü albümü Ruhani Oyun Havaları’nda ise daha deneysel işlere imza attı. Elektrosaz, darbuka, def, zil, akustik bağlama gibi bizim çalgılarla Batılı çalgıları kaynaştırarak, doğaçlamaya kucağını açarak ve mizah yaparak kulaklara yer etmiş oyun havalarını kullandı.
Geniş kapsamlı elektronik arayışların içine Anadolu’nun geleneksel müziklerini katarak ilerliyordu grup. Ruhani Oyun Havaları projesine davet ettikleri Mad Professor gibi ‘dub’ı ve uluslararası piyasayı iyi tanıyan birinin Anadolu müziğine getirdiği Batılı dokunuş onlara çok yaramıştı.
Uzun yıllar önce ağabeylerinin yaşadığı Anadolu pop serüvenindeki gibi, geleneksel müzik bilgilerinin zayıf olmasına aldırmadan, geleceğin temellerini bugünden atmaya çalışıyordu grup. Geçmişin Anadolu popçularıyla aralarında gönül bağı olduğunun altını özellikle çiziyorlardı…
Duble Oryantal
Art arda, doğaçlamayla karışık elektronik soundlu, hafif politik Duble Oryantal’i ve Yüksel Aksu imzalı film Dondurmam Gaymak’a yazdıkları müziklerden oluşan albümleri çıkartan BaBa ZuLa, 2008 tarihli Kökler yapıtında konserlerdeki sıcacık soundu bire bir albüme taşımıştı. Kökler’deki amaç, adından da anlaşılacağı üzere halk kültürünün özünü muhafaza ederken güncel eğilimleri önemsemek, herkese seslenebilecek soundu yakalamaktı.
2010’da Gecekondu albümünü çıkaran grup, 2014’de ‘34 Oto Sanayi’ adını verdiği albümünü Türkiye’den önce Japonya´da plak ve CD halinde yayınladı. BaBa ZuLa yapıtın tanıtımı için Japonya´da turnedeyken albüm Türkiye’de piyasaya verildi. 70’lerin psychedelic yapıtlarına selam duran 34 Oto Sanayi, sosyal içerikli sözleriyle de önemsendi.
2017 başında Alman plak şirketi Glitterbeat, BaBa ZuLa için toplama albüm hazırladı ve ‘XX’ adıyla, plak formatında satışa sundu. 2019’da ise grup önce Kızıl Gözlüm maksi teklisini, ardından 10. albümü Derin Derin’i yayınladı. On parçadan oluşan yapıtta yine elektrikli saz, elektrikli ut öne çıkarken, altyapı da elektronik ağırlıklıydı.
2020 sonbaharında grup Hayvan Gibi EP’sini müzikseverlere sundu. Murat Ertel (bağlama), Levent Akman (kaşık, ziller, makineler, elektronikler), Ümit Adakale (darbuka, davul, vurmalılar), Periklis Tsoukalas’lı (elektrikli bariton ud, vokal) kadroyla tek seferde kaydedilmiş canlı kayıtların bir araya getirildiği çalışmada her şarkıya farklı hayvan adı verildi. Albüm ‘Küçük Kurbağa, ‘Sıpa’, ‘Kelebekler
Kuşlar’, ‘4 Nal’, ‘Tavus Havası’ ve ‘Çöl Aslanları’ şarkılarından oluşuyordu.
BaBa ZuLa’da Can Aydemir, Melike Şahin, Coşar Kamçı, Özgür Çakırlar gibi isimler de yer aldı. Grup 2021’de Deniz Tekin’le Sezen Aksu şarkısı Kaçın Kurası’nı coverladı.