Mad Madame grubundan Kaan Tangöze (vokal, gitar) ile Ari Barokas (bas gitar), Blue Blues Band’den Batuhan Mutlugil (gitar) bir araya gelip 1999’da İstanbul’da grubu kurdu.
Provalar başlamıştı ama isimleri yoktu. Halimiz Duman şarkısından esinlenerek adlarını Duman yaptılar ve bestelerle coverlardan oluşan karma bir repertuara yoğunlaştılar.
2000 tarihli ilk albüm Eski Köprünün Altında’da, Kaan Tangöze’nin rocka yedirdiği alaturka ve arabeskvari vokal ilginç bulunmuştu. O dönemde böyle bir şey arıyordu müzik piyasası.
Bu sounda ‘grunge alaturka’ denmişti. Alen Konakoğlu’nun davuluyla destek verdiği albümde, 90’lı yıllarda dünyayı sarmış grunge ile arabesk ezgilerin harmanlaması ve bunun farklı bir vokal tarzıyla yorumuydu yaptıkları.
Eski Köprünün Altında fazla satmasa da grup, Anadolu’nun birçok yerinde konsere çıkarak hatırı sayılır dinleyici kazanmıştı…
Belki Alışman Lazım adlı ikinci albümde soundunu korumaya özen gösteren grup, bu kez gitarı daha Batılı tarzda kullanmıştı. Davulu çalan Cengiz Baysal ritme kalite katmış, Oje, Manası Yok, Elimdeki Saz Yeter Canım gibi kulaklarda kolay yer eden şarkılarla albüm çok sevilmiş, Sezen Aksu coverı Her Şeyi Yak parçası da Duman’ın ilk hiti olmuştu. Rock camiasından ise ‘popülerlik için verilmiş ödün’ diye eleştiri gelmişti Her Şeyi Yak’a.
Zonguldak Çilek Festivali’nde 100 bin kişiye çalan, medya tarafından yılın en başarılı grubu seçilen Duman, 4 Ekim 2003’de İstanbul Bostancı Gösteri Merkezi’nde gerçekleştirdiği konserin kayıtlarını 2004’te ‘Duman-Bu Akşam’ adıyla, DVD ve VCD halinde yayınlamıştı. Yerli bir rock grubu için dev adımdı bu.
Haziran 2005 tarihli üçüncü stüdyo albümü Seni Kendime Sakladım ise, Duman’ın pop yıldızlarının tirajını zorladığı, albümle aynı isimli Seni Kendime Sakladım ile Aman Aman şarkılarının patladığı bir yapıt olmuştu.
2006’da Kaan Tangöze ile Batuhan Mutlugil askere giderken Rock’n’coke konserinde kaydedilen şarkılarla, görüntülerinden oluşan CD-DVD birlikte yayınladı ve grubun bir şekilde gündemde kalması sağlandı.
Dönüşte, 11 Aralık 2007 tarihinde En Güzel Günüm Gecem 1999-2006 adlı albüm çıktı ve bir çeşit best of olan çalışma, Duman’a yeni besteler için zaman tanıdı.
Bu arada davulcu sorununu konserlerde Alen Konakoğlu’yla çözen Duman, albüm kayıtlarında da Cengiz Baysal’dan destek alıyordu. Grup 2009’da dört yılın ardından, hazırlıklarını Dublin’de gerçekleştirdiği Duman 1 ve Duman 2 albümlerini aynı anda müzikseverlere sunarken, Cengiz Baysal asıl eleman olarak Duman’a katılıyordu. Soloların arttığı, şarkıların çeşitlendiği, felsefik arayışların geliştiği adımdı bu.
Duman I albümündeki Rezil parçasında dillendirilen ‘Lem yelid löp yutar’ sözü olay olmuştu. İddiaya göre Rezil’de İhlas Suresi’nin ‘Lem yelid velem yûled’ ayetini ‘Lem yelid löp yutar’ şeklinde değiştiren
Duman’a ülkenin çeşitli yerlerinden tepkiler gelirken Kaan Tangöze, bu parçayı dini sömürenleri eleştirmek için yazdıklarını, mesajın doğru algılanması gerektiğini söylemişti…
Tam bir konser grubuna dönüşen Duman, 2011 albümü Canlı’yı iki yıllık sahne kayıtlardan oluşturmuştu. İki CD halinde satışa sunulan yapıtta, akustik yorumlar da yer almış, grubu canlı dinleyememiş müzikseverler için fırsat yaratılmıştı…
Duman grubu 2013 ortasında ‘Geziciler’e destek amacıyla ‘Eyvallah’ şarkısını internette yayınladı. İstanbul Taksim’den Türkiye´nin diğer kentlerine yayılan eylemleri ve polis şiddetini konu alan Eyvallah, ‘Gezi’nin simge şarkısı olmuştu.
Bu şarkının da yer aldığı Eylül 2013 tarihli Darmaduman albümü Türkiye’nin portresini çiziyordu ve hem Anadolu’nun, hem Batı’nın yer bulduğu yapıtta blues, grunge, Halk müziği bir arada yoğuruluyordu. Duman’ın Oje, Her Şeyi Yak gibi parçalarla başlayan tarihçesinin nerelere vardığıyla ilgili belge anlamı da taşıyordu.
2016 sonunda ise grubun davulcusu Cengiz Baysal ABD’ye yerleşti ve davula Mehmet Demirdelen geldi. 2022’de davulu Doğaç Titiz çalmaya başladı.