MAZHAR VE FUAT

Kaygısızlar grubunun ardından Mazhar ile Fuat, yeniden bir araya gelmişti. Özkan diğer gruplarda çalarken, okullarını bitiren Mazhar ile Fuat, besteleri toparlayıp 1971’de pop tarihimizin önemli yapıtlarından biri kabul edilen uzunçaları yayınlamıştı. HEY Dergisi listesinde iki numaraya kadar yükselen bu 33’lüğe, Aşık Veysel’in sözlerine yazdıkları beste Türküz Türkü Çağırırız’ın adını koymuşlardı.

Bağlamanın modern anlayışla kullanıldığı Türküz Türkü Çağırırız albümünde Seviyorum Seni Canım, Mevsimler, Sür Efem Atını, Nerde Hani, Derdimi Döksem Derin Dereye, Adımız Miskindir Bizim, Hekimoğlu, Türkmen Güzeli, Upside Down ve dillerden düşmeyecek Güllerin İçinden vardı. Tek eleştiri Upside Down’a gelmişti; İngilizce parça ne arıyordu diğerlerinin arasında!
Plağın soundu, sözleri iyiydi ve başarılı bulunmuştu ama, onlara umdukları profesyonel aşamayı sağlayamadı.

Devamında yaptıkları üç 45’lik de parasal sorunları çözemeyince ikili asıl mesleklerine dönmüştü. Fuat ‘Karayolları’nda çalışırken, Mazhar da Ankara Devlet Tiyatrosu’nda kadrolu sanatçı olarak oyunlarında rol almış, TV dizilerine dublaj yapmıştı.

Mazhar ile Fuat, istedikleri çıkışı bir türlü gerçekleştiremezken Özkan Uğur o dönem önemli adımlar atmıştı. Fuat Güner’le Kurtalan Ekspres’in ilk kadrosunda yer aldıktan sonra Ersen-Dadaşlar’da, Edip Akbayram-Dostlar’da, Erkin Koray-Ter gruplarında bas çalmış, gittiği her oluşuma güç katan, Anadolu popun aranan elemanlarından biri olmuştu.

error: Content is protected !!