2004’de Orçun Sünear (vokal) ile Derya Eke (davul, vurmalılar) tarafından, kalplerindeki müziği yapmak amacıyla İstanbul’da kuruldu. Sattas ismi Jamaika İngilizcesinde ‘rahatla, takma, salla’ anlamına gelmekteydi.
Grubun ilk kadrosunda Aybar Aydın (bas gitar), Murat İnak (gitar) ile Doruk Erpeten de (tuşlular) vardı. Bir yıl sonra Derya Eke Almanya’ya gidince yerine davula Mehmet Yüzbaşıoğlu, Doruk Erpeten’in yerine de Erdem Tonguç geldi. Duygu Esentürk (vokal) ile Hakan Polat’ın katılımıyla genişleyen Sattas lokal çalışmalarına başladı.
İstanbul mekanlarında ‘reggae’nin sevilen ve bilinen örneklerini çaldıktan sonra 2006’dan itibaren kendi şarkılarını yazmaya koyuldular.
Bu arada eleman trafiği yaşanıyor ve isimler sürekli değişiyordu. Temmuz 2012’de yayınlanan ve grubun adını taşıyan albüme kadar Sattas’ta Öykü Gülatar (dub), Faruk Demir Tugayoğlu (tuşlular), Emir Erünsal, Onur Tekinalp (tuşlular), Duygu Esentürk, Mert Fehmi Alatan (trompet), Barış Ertürk (saksafon), Aybar Aydın (bas gitar), Erdem Birgül (gitar), Siney Yılmaz (saksafon), Demir Tugayoğlu (tuşlular), Burcu Börü (saksafon), Gizem Oruç (tenor saks), Melis Şeşen (trompet), Cem Konuk (bas gitar), Efe Erkayacan (tenor ve alto saks), Deniz Felder (tenor saks) çaldı.
2017’de Bir Ben miyim, 2018’de Gene Sen, 2019’da King Fifi Meets Sattas, 2021’de Şarkı Söylemek Lazım, 2022’de Yalan Dünya, Küçük Kardeşim ve Ne Kaldı teklilerini çıkartan Sattas, ‘klasik reggae’den uzaklaşmadan ska, klasik müzik, rock, dub, caz gibi türlerle flört etti.